18 Mart 2012 Pazar

Beni Unutma (2011)

Kasım 2011’de aklım nerelerdeydi de filmin gösterime girdiğini görmedim? “Takva”nın yönetmeni Özer Kızıltan’ın yönetmen koltuğunda oturduğu, Burak Göral’ın da senaryoyu kaleme aldığı 110 dakikalık dramın baş rollerinde oldukça genç bir kadro var: Mert Fırat, Açelya Devrim Yılhan, Tuba Ünsal, Kenan Ece, Melis Babadağ. Şüphesiz ki Mert Fırat’ın baş rolde olması seyretmek için güzel bir sebep görünüyor.

Olcay, sevgilisi Hakan’ın onu aldattığına şahit olur. Sinan ise beklenmedik bir kararla nişanlısı Ebru’dan ayrılır. Bu iki insan hiç düşünülmedik anda tanışırlar ve birbirlerine aşık olurlar. Tabi ortada planlanmayan şeyler vardır: Ebru’nun Sinan’dan vazgeçeceği yoktur. Olcay ise zamanla tuhaf davranmaya başlar.

Beni Unutma, romantik ve dram türüne yakışacak pek çok malzemeyi içinde barındırıyor. Görüntü ve ses teknolojisi, türüne göre gayet başarılı ele alınıyor. Müzikleri her ne kadar beğenmiş olsam da daha fazla ön plana çıkarıp seyirciyi etkileyebilirdi. “Issız Adam”ı bu hale getiren müzik değil miydi? Senaryo biraz klişelere maruz kalmışsa da hedef vakit geçirecek bir romantik film izletmekse, bunu size veriyor. Sıkılmadan seyredilip, kafada çok uzun süre etki bırakmayacaktır. Bu kötü olduğunu düşündürmesin. Sadece hedefi insanı şok edecek türden değil. Mekan, dekor, kostüm detayları oldukça doğal görünüyor. Apayrı bir çaba sarf edilmemiş görünse de gerçekçiliği ön plana çıkararak hikayeye daha kolay alışmamızı sağlıyor. Keşke diyalogların üstünde daha fazla durulsaydı demeden geçemeyeceğim. Böyle romantik ve dram yüklü bir projede müzik kadar diyalogların da kuvvetli olması çıtayı yükseltirdi. Yönetmenlik ve kurgu ise romantik türüne göre etkileyiciydi. Özellikle karakterleri kullanmak konusunda kurgu çok iyiydi. Tüm karakterlere yeteri kadar sahne veriliyor ve başlarda kullanılanlar beklenmedik bir şekilde filmin diğer sahnelerinde de ortaya çıkıyor. Karakter detaylandırmalarında ise en başarılısı kesinlikle Olcay'dı. Başlarda kendini çok açığa vurmasa da zaman geçtikçe tek tek Olcay'ın geçmişini, kendini, duygularını görmek mümkün. Diğer yandan, keşke Sinan karakterini de biraz daha derince işleyebilselerdi.
1981 doğumlu Mert Fırat, tiyatro bölümü mezuniyeti sonrası pek çok tiyatro oyununda yer aldı. “Bizim Evin Halleri”, “İşte Benim”, “Yersiz Yurtsuz”, “Binbir Gece”, “Kapalıçarşı” dizilerinde oynadı. “Hayattan Korkma”, “Başka Dilde Aşk”, “Atlıkarınca” filmleri ile de sinema dünyasına hızlı bir giriş yaptı. Hatta “Başka Dilde Aşk” filmi ile en iyi erkek oyuncu Ankara Film Festivali Ödülü, Sadri Alışık Ödülü, Yeşilçam Ödülü’nü kazandı. “Başka Dilde Aşk”ın senaristi olarak da Ankara Film Festivali’nde en iyi senaryo ödülünü kazanmıştır. Tabi “Atlıkarınca” filminin senaryosunu beraber yazdığı İlksen Başarır’la Altın Portakal Film Festivali’nde en iyi senaryo ödülünü kapmıştır.


10 yorum:

  1. Bu filmi merak ediyordum, sen de perçinledin böylece. ehehe.

    YanıtlaSil
  2. Gözlerin filmden ay pardon yani soğandan dolayı sulanırsa kulaklarım çınlamasın lütfen :)

    YanıtlaSil
  3. ahahahaa, meraklanma tutarım dilimi.

    YanıtlaSil
  4. Arkadaş bugün Beni Unutma'yı izledin mi dedi. Çok ağlamış o da izlerken. Aklıma direk sen geldin. ehehe.

    YanıtlaSil
  5. Ben sana daha komik bir şey diyeyim. Geçen gün yolda 34 MIM vs vs bir plaka gördüm ve aklıma sen geldin :D Hangimizin durumu daha vahim sence? :D

    YanıtlaSil
  6. ahahahaaa, baya iyiymiş. Hayatın bir oyunu olmalı bunlar, evet evet! ehehe.

    YanıtlaSil
  7. mert fırat için bi bakayım dedim itiraf ediyorum yoksa izlemem bu tür filmleri :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. açelya devrimi de başarılı buldum. leyla ile mecnun dizisinde fazla göz önünde olmasada birkaç sahnede başarılı bir oyunculuk sergilemişti

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...