8 Mayıs 2013 Çarşamba

Gambit (2012)


Senaristleri Joel Coen – Ethan Coen olunca direk seyredilmesi gerekenler listesine aldığım Gambit, 1966 tarihli aynı isimli filmden uyarlanmıştır. “Promised Land”, “Some Girls”, “One Fine Day”, “The Last Station” filmlerinin yönetmeni Michael Hoffman 89 dakikalık komedinin yönetmenliğini üstlenmiştir. ABD yapımının baş rollerinde Colin Firth, Cameron Diaz, Alan Rickman, Stanley Tucci yer alıyorlar. Türkiye’deki gösterim tarihi henüz belli değildir.

Güzel sanatlar konusunda uzman Küratör Harry Deane, iş hayatında umduğunu bulamamıştır. Hem istediği gibi işini icra edememekte hem de para kazanamamaktadır. Çözümü ise zengin patronu Lord Shabandar’ı kazıklamakta bulur! Sahte bir Monet eserini alması için onu ikna eder. Tabi işin içine Teksaslı rodeo kraliçesi PJ Puznowski’yi de sokar.

Filmin başından beri Coen kardeşlerle Cameron Diaz’ı aynı proje içinde oturtamadım. Coen’lerin sıradışı kalemiyle Diaz’ın becerisi örtüşmüyor sanki. Film bittiğinde bu düşüncemi doğrular bir sonuca ulaştım. Ya Coen’ler filme fazla ya da Diaz çok yetersiz. PJ Puznowski rolü için önce Jennifer Aniston düşünülmüş fakat Diaz’da karar kılınmış. Ne “keşke” diyebiliyorum ne de “iyi ki” J Coen’leri eleştirmek pek haddime düşmese de 1966 tarihli filmin uyarlaması olunca ukalalığı biraz ele almak istiyorum. 1966 yapımı izlemediğimden onun başarısını veya uyarlanma paralelliğine dair yorumu açıkta bırakıyorum. Diğer yandan, bu senaryonun Coen kardeşlerle hiç ilgisi yok. Ne komedi, ne dram komedi, ne de kara filmler kategorisine giriyor. Colin Firth çok pasif, Cameron Diaz fazla önde duruyor. Karakterlerin aslında böyle görünmesi gerekiyor lakin hiç uyuşmuyorlar, aynı sahnede o inandırıcı görselliğe kavuşamıyorsunuz. Neyse ki Alan Rickman ve Stanley Tucci var, yan karakterleri onlar (ve aksanları) canlandırmasaydı IMDB’den 5.6’yı bile alamazdı. 10’dan fazla Coen projesi izleyen ve seven biri olarak neden bu kadar olumsuz yaklaştığımı benim gibi tecrübe etmezsiniz umarım.
Hasılatı bu eleştirileri kanıtlar niteliktedir. Ana konuyla uyuşmayan gereksiz espriler, Cameron Diaz’ın vücudunu kullanmaktan öteye geçemeyen performansı, gül gibi Colin Firth’ün harcanması iç yakıyor. 1966 tarihli yapım IMDB’den 7 almışken, 2012 uyarlaması nasıl bu hale geldi, merak ediyorum. Mekan, dekor, kostüm detayları sahnelere göre başarılı sayılabilir. Kamera açıları, temiz ve net görüntü, renk kullanımı gayet iyi. Filmi kurtarmak için yeterli mi? Hayır. Karakterler ve sahneler uyumsuzluk içinde. Üç yetenekli erkek oyuncunun karşısındaki kadın oyuncu “Ben neden buradayım?” edasında ortalarda dolanıyor. En rahatsız eden de şu: Teksaslı bir karakteri canlandırmak için kovboy şapkası ve çizmesi yeterli değil. Onun bir aksanı, mimiği, hareketleri olmalı. Cameron Diaz sadece kostümle bunu yansıtmaya çalışmış; başaramamış.

Özetle; erkek oyunculara ve Coen kardeşlerin ismine aldanmayın sinemasever takipçilerim! Bu kadar olumsuz eleştirimden filme çok kötü not verdiğim düşünülmesin. Evde patlamış mısır eşliğinde gayet seyredilesi var. Benim isyanım Coen kardeşlerin ve Colin Firth, Alan Rickman, Stanley Tucci’nin böyle bir projede isimlerinin geçmesidir!


2 yorum:

  1. cameron diaz nedir ya soğudum direk birde 5.6 puan baya düşük hiç seyredeceğimi düşünmüyorum coenlerin filmlerini kaçırmamama rağmen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte filmi o yüzden beğenemedim ben de. Yoksa çok çok kötü değil ama beklenti ve isimler yüksek (Diaz hariç)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...